EGNSTEATER
🎭
Siden vi overtog Park Bio har drømmen været at huse Frederikssund Kommunes første egnsteater. I tæt samarbejde med kommunen og med stor opbakning fra lokalsamfundet og branchen, er denne drøm gået i opfyldelse og siden 1. januar 2021 har vi kunne kalde os Parkteatret - Frederikssund Kommunes egnsteater.
Parkteatrets vision er at være et egnsteater, der producerer forestillinger og projekter, der inddrager borgerne i Frederikssund Kommune. Egnsteatret skal være et teater 'tæt på dig'. Vi vil præsentere vedkommende forestillinger der bevæger, udfordrer, inspirerer og giver publikum håb og identitet.
Som egnsteater vil vi give Frederikssund Kommune et kulturelt løft og en særegen identitet ved at lave forestillinger der stiller spørgsmål, skaber nysgerrighed og giver mod på livet.
Vi er rigtig glade for, at så mange dygtige mennesker har lyst til at engagere sig i egnsteatret.
Vores bestyrelse består af: Henriette Kudsk (forperson), Kristian Gullaksen, Jonna Pedersen, Laura Hansen, Lasse Frank, Jesper Wittenburg og Niels Martin Viuff.
TÆTTERE PÅ DRØMMEN
Parkteatret er Frederikssunds kulturelle samlingspunkt – stedet med de store armbevægelser, hvor der er plads til alle og hvor inspirationen næres og blomstrer vildt.
Vi vil være stedet med de fantastiske teaterforestillinger, og vi vil være den hyggelige biograf, som frederikssunderne kender så godt.
Karen Nielsen og Claus Malta Nielsen, overtog biografen Park Bio i sommeren 2016. Park Bio havde i 75 år fungeret som biograf i Frederikssund. Med overtagelsen skiftede vi navnet til Parkteatret, da vi nu også huser store teaterforestillinger.
Vores virke tager udgangspunkt i tre værdier: Kvalitet, rummelighed og miljøansvarlighed.